0
Späť na laroche-posay.sk
Save your skin

Ochrana pred slnkom a šport

Cvičenie, športy a posilňovanie sú skvelým spôsobom, ako posilniť svoje zdravie a ako si udržať dobrú náladu. Čas strávený vonku je samozrejme tiež skvelou príležitosťou, ako si doplniť vitamín D. Pokiaľ ale vonku trénujete pravidelne, vystavujete sa predĺženej slnečnej expozícii a riziku poškodenia vplyvom slnka - slnečné spáleniny, predčasné starnutie a dokonca rakovina kože.

Vedeli ste, že aj keď je pod mrakom, 30 - 70 % lúčov UV žiarenia dopadá na zemský povrch? Presné množstvo závisí od toho, ako veľmi je zatiahnuté, ale o pokožku je potrebné starať sa vždy. 

Aby ste si šport na slnku bezpečne užili, je potrebné pokožku chrániť. Vreckové formáty ochranných opaľovacích prípravkov sú preto najlepšími spojencami pre pravidelné nanášanie fotoprotekcie.


Všeobecné opatrenia pri pobyte na slnku pri všetkých športových aktivitách

  • Na všetky odhalené časti tela použite vhodnú slnečnú ochranu: širokospektrálnu UVA-UVB ochranu s SPF 30 - 50+. Vami zvolený prípravok by mal byť vždy odolný voči vode a potu, počas tréningu by ste ho mali aplikovať každé 2 hodiny.
  • Obmedzte svoju slnečnú expozíciu a netrénujte medzi 10:00 a 16:00, kedy je slnko najsilnejšie. Prípadne trénujte čo najviac v tieni.
  • Noste ochranné oblečenie ako pokrývku hlavy, tričko s dlhým rukávom, dlhé nohavice a slnečné okuliare, aby ste znížili slnečnú expozíciu.
  • Kvôli poteniu, ktoré spôsobuje vnikanie opaľovacieho prípravku do očí a ich nepríjemné štípanie, je dôležité zvoliť nevzlínajúci prípravok, ktorý je možné používať aj v okolí očí a ktorý je určený aj pre nositeľov kontaktných šošoviek.*
  • Teraz môžete monitorovať mieru svojej slnečnej expozície aj pomocou pružného senzora prepojeného s mobilnou aplikáciou. To vám pomôže prispôsobiť si svoju ochranu pred slnkom na mieru, čo je niekedy dôležitejšie, ako si myslíte.
  • Pravidelné nanášanie prípravku ochrany pred slnkom je nevyhnutnosťou. Využite tréningovú pauzu alebo polčas a aplikáciu fotoprotekcie opakujte každé 2 hodiny. Praktický je predovšetkým jemný sprej na tvár a telo, rovnako ako osviežujúci formát vhodný pre aplikáciu na cestách.

Špecifické tipy podľa konkrétneho športu


Vodné športy (surf, pádlovanie, bodyboarding):

Zvýšte úroveň ochrany pomocou vodoodolného opaľovacieho prípravku, slnečné lúče sa totiž odrážajú od vodnej hladiny a mokré prostredie môže zároveň úroveň ochrany znížiť. Hľadajte tiež ochranu pred slnkom, ktorú môžete naniesť priamo na mokrú pokožku bez toho, aby došlo k zníženiu jej účinnosti. A prečo pre doplnenie ochrany neinvestovať tiež do UV oblečenia a plaviek?


Zimné športy (lyžovanie/snowboarding):

Aj keď je zima, slnečné lúče sú stále aktívne a intenzívne, a to najmä vo vysokých nadmorských výškach. Vedeli ste, že závratných 90 % slnečných lúčov sa odráža od snehu**? Nadácia pre rakovinu kože (Skin Cancer Foundation) odporúča používať opaľovacie prípravky aj počas zimných mesiacov, to samozrejme platí predovšetkým pre lyžiarov a snowboardistov! Na zjazdovke dajte prednosť vreckovému formátu prípravku s veľmi vysokou ochranou pre veľmi citlivé a odhalené časti tela.


Iné vonkajšie aktivity (triatlon, beh, horolezectvo, futbal, golf atď.):

Behanie a vonkajšie športy so sebou prinášajú dlhšiu slnečnú expozíciu, čo môže prispieť k zvýšeniu rizika poškodenia vplyvom slnka a k rakovine kože. Je preto zásadné, aby ste sa riadili základnými pravidlami uvedenými vyššie a aby ste znížili svoju slnečnú expozíciu (ochranné oblečenie, sledovanie času, monitorovanie slnečnej expozície pomocou senzora atď.).

* Test užívania pod oftalmologickou kontrolou, 53 subjektov, pre Anthelios Ultra.
** WHO

NAJLEPŠIA OCHRANA PROTI SLNKU PRE MŇA

Náš postup v 3 krokoch, ako sa chrániť pred rakovinou kože

Preview : False
loading : 1,315 sec